Skip links

MEDICAL TIMES

5 ویژگی سایت پزشکان

خانه / طراحی سایت / 5 ویژگی سایت پزشکان

فرید صیدانلو

۲۱ فروردین ۱۴۰۳

Vector
فهرست مطالب

5 ویژگی سایت پزشکان که سایت هر پزشکی باید و حتما آن‌ها را داشته باشد را با هم می‌خوانیم. طراحی سایت پزشکی کاری تخصصی است و باید به دست متخصصان این حوزه انجام شود. امروزه وب سایت پزشکی پل بسیار مفیدی برای جذب مراجعان جدید و ایجاد وفاداری در مراجعان پیشین است. بسیاری از پزشکان طراحی سایت مخصوص پزشک را جدی گرفته‌اند و نتیجهٔ آن را هم دیده‌اند. در ادامه دربارهٔ ویژگی‌های این سایت‌ها می‌خوانیم.

5 ویژگی سایت پزشکان + توضیح

با رشد تکنولوژی‌های ارتباطی، امروزه انتخاب بسیاری از مراجعان برای دریافت خدمات پزشکی در هر شاخه و حوزه‌ای سایت است. مراجعان راحت‌تر هستند به جای جست‌وجوی میدانی که وقت و هزینهٔ بسیاری می‌طلبد از موتورهای جست‌وجو مانند گوگل کمک بگیرند. با دیدن سایت پزشک می‌توان به درجهٔ علمی، تخصص و تبحر او پی برد و با خیال راحت پروسهٔ درمان را به او سپرد.

دیدن سایت پزشکان این امکان را هم می‌دهد که مراجع با خیال راحت و بدون استرس مقایسه کند و با دیدهٔ گشودهٔ پزشک مورد نیاز خود را از میان دیگر پزشکان برگزیند.

هر سایت پزشکی باید امکانات پایه را داشته باشد. امکانات اضافه بنا بر هر تخصصی جداگانه طراحی می شود. این امکانات اضافه توسط تیم متخصص برندینگ پزشکی طراحی و اجرا می‌شود که هدفی جز افزایش اعتبار متخصص و پزشک و صعود جریان مالی او را ندارد. در این مقاله دربارهٔ امکانات پایه که بایدی هستند صحبت می‌کنیم.

ویژگی سایت پزشکان عبارتند از:

  1. امکان نمایش رزومهٔ پزشک یا پزشکان مجموعه مانند کلینیک یا بیمارستان: این حق مخاطب است که دربارهٔ پزشک خود بداند. اینکه او کجا تحصیل کرده است و چه درجهٔ علمی‌ای دارد و یا گواهینامه‌ها و افتخارات او را ببینید. با دیدن رزومهٔ پزشک انتخاب برای مراجعه‌کننده بسیار آسان خواهد بود زیرا به خوبی دربارهٔ پزشک و یا پزشکان اطلاع دارد. می‌شود نمونه‌کارها را هم در این بخش گنجاند. در یک سایت دندانپزشکی مشخصا داشتن نمونه‌کار مهم است.
  2. امکان نوبت‌دهی آنلاین و مشاوره: نوبت‌دهی آنلاین از واجبات یک سایت پزشکی است. مراجعان می‌توانند از شهرهای دور و نزدیک به سراغ یک پزشک متخصص بروند. با این امکان آن‌ها به راحتی می‌توانند از شهر خودشان زمانی که برایشان مناسب است را انتخاب و نوبت خود را رزور کنند.
  3. اخبار و مقالات علمی: تولید محتوای پزشکی تخصصی است. مقالات باید صحت علمی داشته باشند زیرا امکان دارد مخاطب با خواندن آن‌ها و رعایت نکات آن جان خود را به خطر بی‌اندازد. به همین دلیل اصرار داریم که دیجیتال مارکتینگ پزشکی باید به دست متخصص آن سپرده شود.
  4. اطلاعات تماس کامل مانند شماره‌های تماس، آدرس و نقشه برای سهولت دسترسی: این روزها شبکه‌های اجتماعی می‌توانند به راحتی بین پزشک و مراجع حس نزدیکی ایجاد کنند. می‌توان با قرار دادن شبکه‌های اجتماعی در سایت مخاطبان و مراجعان خود را به خود نزدیک کنید. همچنین اطلاعات تماس و آدرس از طریق نرم‌افزارهای مسیریاب جزو واجبات هر سایت است که مسیر رسیدن مراجعه‌کننده به شما و مطب را راحت‌تر می‌کند
  5. لیست کامل خدمات و ویژگی‌های هر یک از خدمات ارائه شده: هر پزشک و متخصصی بسته به دانش و تحصیلات و گرایشی که انتخاب کرده است خدمات متفاوتی دارد. لیست دقیق و با توضیحات کامل هر خدمت می‌تواند بخش عمده‌ای از سوالات مراجعان را برطرف سازد.

چند نمونه از امکانات دیگر سایت‌های پزشکی

یکی دیگر از ویژگی سایت پزشکان این است که باید کاربر پسند باشد. بسته به تخصص معنای کاربر پسند بودن متفاوت است. گاهی باید از رنگ‌های خاصی برای حفظ آرامش و دیسیپلین حرفهٔ پزشک استفاده شود و گاهی نیز باید مجموعه اقداماتی روی سایت صورت گیرد که مخاطب را درگیر نگاه دارد تا بتواند با میل باطنی از خدمات متخصص بهره گیرد. برای اطلاعات بیشتر دربارهٔ سایت پزشکی و طراحی آن با ما در تماس باشید.

تماس با کارشناس و مشاوران مدیـــکال استراتـــژیست

5 ویژگی سایت پزشکان

داشتن سایت برای پزشک چه مزیت‌هایی دارد؟

  • افزایش مراجعه‌کننده
  • رشد اعتبار و برند پزشک
  • افزایش درآمد از راه اصولی و ماندگار
  • حسن شهرت پزشک
  • فعالیت حرفه‌ای
  • سهولت دسترسی

ویژگی سایت پزشکان به همین چند نکته خلاصه نمی‌شود. حوزهٔ وسیع طراحی سایت پزشکی در اندازهٔ یک مقاله قابل توضیح نیست و در این مقاله سعی شده است نکات مهم گوشزد شود.

چه عناصری یک سایت پزشکی را از دیگر سایت های پزشکی متمایز می‌کند؟

علت‌های زیادی برای این‌که ما یک سایت پزشکی را نسبت به سایت دیگر ارجح بدانیم وجود دارد. امروزه با رشد سریع علم و تکنولوژی جایی برای اشتباه کردن وجود ندارد. باید دقیق و درست و به موقع عمل کنیم. سایت‌های درجهٔ یک پزشکان در یک سری از عناصر با یکدیگر مشترک هستند و همین عناصر آن‌ها را در بین رقبا سردمدار می‌کنند

  1. بهینه‌سازی سایت در موبایل و تبلت: 

    در زمانه‌ای که اکثر کاربران فضای مجازی با تلفن همراه کارهایشان را انجام می‌دهند، بدیهی است ارزش سایت شما به این است که در تمامی دیوایس‌ها سالم و زیبا به نظر برسد

  2. سئو سایت پزشکی و بهبود رتبه در موتورهای جست‌وجو:

    سئو سایت پزشکی همگام و هم اعتبار طراحی سایت است. سایت پزشکی باید دیده شود و برای دیده شدن باید بهینه‌سازی روی آن انجام گیرد.

  3. رابط کاربری قابل فهم و در عین حال جذاب: 

    سادگی و جذابیت دوسر یک بازی برد-برد هستند

  4. پشتیبانی به‌روز و پاسخ‌دهی قوی: 

    در زمانی که رقبا فراوان‌اند نمی‌شود انتظار داشت مراجعان ساعت‌ها منتظر پاسخ ما بمانند. عصر اینترنت انسان‌ها را به سرعت عادت داده است. باید در بهترین و کوتاه‌ترین زمان نیازهای مخاطب برطرف شود.

  5. هویت بصری منسجم: 

    اولین عنصری که مخاطب می‌بیند هویت بصری شما است که باید در شان خودتان باشد.

در نهایت

منطقی است برای هر خدمت تخصصی‌ای به سراغ متخصص آن بروید. مدیـــکال استراتـــژیست متخصص طراحی سایت پزشکی است. در این مقاله با ویژگی سایت پزشکان آشنا شدیم و متوجه شدیم که یک وبسایت پزشکی استاندارد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. جهت طراحی سایت پزشکی با ما در تماس باشید. مدیـــکال استراتـــژیست تنها آژانس تمام‌خدمت دیجیتال مارکتینگ پزشکی در ایران است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تصور کنید همین حالا دچار دندان درد شدیدی شده‌اید و به پزشک نیاز دارید. در اولین مرحله چه می‌کنید؟ بله، احتمالا به سراغ گوگل می‌روید تا بهترین پزشک این حوزه را پیدا کنید. شاید هم با دوستان خود تماس بگیرید و بخواهید یک پزشک متخصص را به شما معرفی کنند.
5 ویژگی سایت پزشکان که سایت هر پزشکی باید و حتما آن‌ها را داشته باشد را با هم می‌خوانیم. طراحی سایت پزشکی کاری تخصصی است و باید به دست متخصصان این حوزه انجام شود. امروزه وب سایت پزشکی پل بسیار مفیدی برای جذب مراجعان جدید و ایجاد وفاداری در مراجعان پیشین است.
ثبت لوکیشن مطب و کلینیک در گوگل مپ  بسیار به حرفهٔ پزشکی یاری می‌رساند. در دیجیتال مارکتینگ پزشکی ثبت لوکیشن می‌تواند به کمک سئو بیاید تا شما و مطب‌تان را همواره در برابر مخاطبان و مراجعان احتمالی قرار دهد. سرچ در گوگل مدتی است که بر اساس مکان اتفاق می‌افتد

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

مریم ثانی کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال

نگار شیخان

نگار شیخان
شیدا عیدانی

شیدا عیدانی

سارا نصیری

سارا نصیری

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

سارا نصیری کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال