Skip links
MEDICAL ACADEMY

5 نرم افزار مدیریت مطب رایگان

فرید صیدانلو

Vector

۲۱ فروردین ۱۴۰۳

به اشتراک بگذارید
فهرست مطالب

بعد از تجهیز مطب یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید انجام شود در اختیار گرفتن یک نرم‌ افزار مدیریت مطب است. در این حوزه نرم افزارهای بسیار زیادی وجود دارند که اکثر آن‌ها باید خریداری شوند تا بشود از آن استفاده کرد. در این مقاله بعد از بررسی‌های دقیق نرم‌افزارهای مدیریت مطب می‌خواهیم ۵ نرم افزار مدیریت مطب رایگان و خوب را به شما معرفی کنیم.

با ما در ادامه همراه باشید تا از ویژگی‌ها و مزایای این نرم‌افزارها مطلع شوید. با داشتن یکی از این نرم‌افزارهای مدیریت مطب نظم را مطب خود ایجاد می‌کنید و سطح فعالیت حرفه‌ای خود را میان دیگر کلینیک‌ها و همکاران بسیار بالا خواهید برد.

چرا باید از نرم افزار مدیریت مطب استفاده کرد؟

هر سازمانی برای اصولی کار کردن و در نهایت نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌های خود نیاز دارند با برنامه حرکت کنند. باید اقدامات انجام شده و در دست انجام مشخص باشد. برای تمام کارهایی که انجام می‌شود سند تهیه شود تا در نهایت مدیر مطب بتواند با بررسی این سندها متوجه انجام امور و کارها باشد. نرم افزار مدیریت مطب به خوبی می‌تواند به مطب شما سروسامان بدهد و آشفتگی و بهم‌ریختگی‌های احتمالی را مرتفع سازد.

اسناد مالی و مدیریت پرسنل فقط چند مورد از کارهایی است که یک نرم‌افزار مدیریت مطب انجام می‌دهد و نظم و آسایش را به مجموعه هدیه می‌دهد.

مزایای نرم افزار مدیریت مطب یا نرم افزار نوبت دهی مطب

  • مدیریت حرفه‌ای پرسنل و نیروهای مشغول در مطب
  • قابلیت سند شدن مدارک و اسناد، پرونده بیماران و اقدامات
  • نظم و زمان‌بندی منظم در نتیجه آسایش و سامان‌دهی مطب
  • فعالیت به‌روز و حرفه‌ای در عصر تکنولوژی
  • سامان‌دهی رزرو نوبت و مراجعه بیماران
  • مدیریت صندوق و امور مالی مطب

نرم افزارهای مدیریت مطب + ویژگی‌های به‌خصوص آن‌ها

  1. آسان طب
  2. بقراط
  3. مطب ۲۴
  4. پزشکیار
  5. اکسیر

نرم افزار مدیریت مطب

نرم افزار مدیریت مطب آسان طب:

این نرم افزار را می‌توانید هم به صورت تک کاربره (روی یک رایانه) و هم به صورت شبکه (روی چند رایانه) دانلود و استفاده نمایید. آموزش و نحوه نصب این نرم افزار را در سایت نرم افزار آسان طب مشاهده نمایید. این نرم‌افزار ویژگی‌های بسیاری دارد از جمله نوبت‌دهی، ساخت پرونده، مدیریت پرسنل و….

نرم‌ افزار مدیریت مطب بقراط:

با استفاده از بقراط بسیاری از مسائل مطب مانند سررسیدهای پیگیری نوبت‌دهی، پرونده‌های کاغذی و آرشیو از بین می‌رود و شما به راحتی می‌توانید از بخش‌های مختلف این نرم‌افزار استفاده کنید. رابط کاربری راحت و آسان آن هم کار را آسان کرده است. پرونده‌های مالی نیز در این نرم‌افزار به خوبی پوشش داده می‌شوند و امکان ارائه نموداری پرونده‌ها ممکن است. پرسنل و پزشکان مطب نیز می‌توانند درخواست‌ها و اقدامات خود را در آن ثبت کنند و به نوعی اتوماسیون اداری را یک‌جا در یک نرم‌افزار انجام دهند

نرم افزار مدیریت مطب پذیرش ۲۴:

پذیرش ۲۴ یک نرم افزار مدیریت مطب رایگان است که در اختیار پزشکان و پرسنل مطب قرار می‌گیرد تا اقدامات آن‌ها را کنترل، سامان‌دهی و نظم را ایجاد کند. ویزیت آنلاین، نوبت‌دهی و ثبت سایت پزشکان از ویژگی‌های پذیرش ۲۴ است.

نرم افزار مدیریت مطب پزشکیار:

پزشکیار یک نرم‌افزار جامع مدیریت مطب است که امکان استفاده در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها را هم به صورت جداگانه ممکن ساخته است.

تشكیل سریع پرونده بیماران، ثبت اطلاعات ویزیت و سوابق مراجع‌های بیمار با استفاده از قلم نوری و یا با استفاده از آیتم های انتخابی و بدون نیاز به تایپ، تعریف خدمات پزشكی مورد استفاده در یك مطب، كلینیك یا درمانگاه، مدیریت مالی و حسابداری، نوبت‌دهی بر اساس روزها و ساعات كاری پزشكان با امكان تعریف روزهای تعطیل در ابتدای هر سال و تهیه گزارشات متنوع از قابلیت های این نرم افزار می باشد.

نرم افزار مدیریت مطب اکسیر:

اکسیر یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت مطب در ایران است که امکان اتصال مستقیم به تامین اجتماعی را نیز دارا است. می‌توانید بدون اینترنت هم از این نرم‌افزار استفاده کنید. امکان پرونده‌سازی و مدیریت مالی و… هم در اکسیر فعال و قابل استفاده است.

چرا باید پرونده بیمار را در نرم افزار مدیریت مطب جدی بگیریم؟

1. دسترسی راحت و آسان به پرونده

می‌توانید به راحتی و در یک نگاه اقدامات انجام شده را بدون کاغذبازی‌های مرسوم مشاهده کنید و روند کاری را سرعت ببخشید

2. تا حد ممکن خطای پزشکی کاهش می‌‌یابد

با ثبت شدن تمام اطلاعات و اقدامات انجام شده طبعا خطا از سر نداشتن اطلاعات از بین می‌رود. همه‌چیز یک‌جا و یک‌پارچه فراهم است و قدم قبلی و بعدی نیز به راحتی قابل کنترل است.

3. روان‌شدن فرایند درمان

با اتوماسیون دقیق و حرفه‌ای نرم افزار مدیریت مطب می‌توانید فرایندها را تقریبا بدون مشکل انجام دهید و پروسه را روان سازید. هر چیزی در این نرم افزارها سر جای خودش است و از بهم ریختگی در زمان شلوغی مطب جلوگیری می‌کند. نظم و آرامش همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم از مهم‌ترین دست‌آوردهای این‌گونه از نرم‌افزارها است که به سادگی می‌تواند در اختیاز مجموعه شما قرار بگیرد.

4. اطلاعات جامع و کاربردی از آمار‌های به دست آمده

می‌توانید از اطلاعات جمع‌آوری شده برای مقاصد آموزشی و پژوهشی استفاده نمایید و در مدت کوتاهی به یک جامعه آماری قابل توجه دست پیدا کنید. اطلاعات هر بیمار در نرم افزار ثبت می‌شود و به نوعی بایگانی پرونده‌ها نیز است. با داشتن پرونده‌های متفاوت روند صعودی و نزولی بیماری‌ها را متوجه خواهید شد و اقدامات را برنامه‌ریزی خواهید کرد تا در نهایت نتیجه مورد نظر به دست بیاید.

5. مدیریت آسان و بازدهٔ بالا

می‌توانید منابع انسانی و پرسنل را در بالاترین حد توان نگه دارید و فعالیت‌های پرسنل خود را هدف‌مند سازید. با در اختیار داشتن نرم افزار مدیریت مطب می توانید مدیریت خود را تسهیل کنید و برای گزارش‌های کوچک بزرگ وقت زیادی صرف نکنید. دریافت اطلاعات آماری و گزارش‌ها با نمودارهای متفاوت در این نرم‌افزارها وجود دارد و می‌شود هر زمان که خواست در واقع مانیتورینگ اعضای مطب و پزشکان را انجام داد و مشاهده کرد که هر کاری در چه وضعیتی است. به این شکل می‌شود به درستی عیب‌یابی کرد و نقاط ضعف و قدرت مجموعه را با متر و معیار درستی اندازه گرفت.

مدیریت مطب

جمع بندی نرم افزار ثبت اطلاعات بیمار:

نرم افزار مدیریت مطب یک‌گام مطب و کلنیک شما را از جایی که هست جلوتر می‌برد. تجربهٔ استفادهٔ پزشکان ما از این نرم‌افزارها بی‌نظیر بوده است. روند کاری مطب با نرم‌افزارهای مدیریتی پزشکی اصولی‌تر و برایند آن حرفه‌ای‌تر خواهد شد. لازم به ذکر است که نرم‌افزارهای مدیریتی مطب انگلیسی هم در دسترس پزشکان و مدیران کلینیک قرار دارد

اما ما در این مقاله سعی کردیم نسخه‌های ایرانی آن را معرفی کنیم به دلیل سهولت در استفاده از آن و همه‌جانبه بودن آن. به هر حال نرم‌افزارهای ایرانی مدیریت مطب بنا بر اقتضای شرایط کاری در ایران بهینه‌سازی شده‌اند و در کل می‌توانند انتخاب بهتری برای پزشکان و مدیران مطب‌ها و کلینیک‌ها باشند.

COMMENTS
ثبت دیدگاه شما
4 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تصور کنید همین حالا دچار دندان درد شدیدی شده‌اید و به پزشک نیاز دارید. در اولین مرحله چه می‌کنید؟ بله، احتمالا به سراغ گوگل می‌روید تا بهترین پزشک این حوزه را پیدا کنید. شاید هم با دوستان خود تماس بگیرید و بخواهید یک پزشک متخصص را به شما معرفی کنند.
5 ویژگی سایت پزشکان که سایت هر پزشکی باید و حتما آن‌ها را داشته باشد را با هم می‌خوانیم. طراحی سایت پزشکی کاری تخصصی است و باید به دست متخصصان این حوزه انجام شود. امروزه وب سایت پزشکی پل بسیار مفیدی برای جذب مراجعان جدید و ایجاد وفاداری در مراجعان پیشین است.
ثبت لوکیشن مطب و کلینیک در گوگل مپ  بسیار به حرفهٔ پزشکی یاری می‌رساند. در دیجیتال مارکتینگ پزشکی ثبت لوکیشن می‌تواند به کمک سئو بیاید تا شما و مطب‌تان را همواره در برابر مخاطبان و مراجعان احتمالی قرار دهد. سرچ در گوگل مدتی است که بر اساس مکان اتفاق می‌افتد

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

مریم ثانی کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال

نگار شیخان

نگار شیخان
شیدا عیدانی

شیدا عیدانی

سارا نصیری

سارا نصیری

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

سارا نصیری کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال