Skip links
MEDICAL ACADEMY

6 مورد از الزامات سایت پزشکی: چرا سایت پزشکی متفاوت است؟

فرید صیدانلو

Vector

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانه / همه / 6 مورد از الزامات سایت پزشکی: چرا سایت پزشکی متفاوت است؟
به اشتراک بگذارید
فهرست مطالب

چرا وب‌سایت پزشکی متفاوت است؟

وب‌سایت پزشکی اساسا با دیگرگونه‌های وب‌سایت متفاوت است. این تفاوت هم باید در طراحی لحاظ شود و هم محتوا و حتی سئو. برای داشتن یک وب‌سایت پزشکی خوب و اصولی باید بدانیم که چه الزاماتی در یک وب‌سایت پزشکی وجود دارد و بودن و یا نبودن آن در وب‌سایت منجر به چه اتفاقی می‌شود. طراحی وب‌سایت پزشکی یک تخصص است که باید با آن آشنا بود و بعد نسبت به ساخت وب‌سایت پزشکی اقدام کرد.

به طور کلی گوگل برای وب‌سایت‌های پزشکی و کلیه وب‌سایت‌هایی که خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌کنند قوانین منحصربه‌فردی دارد. این قوانین سخت‌گیرانه بسیار قابل درک است زیرا محتوای این وب‌سایت‌ها مستقیما به سلامت جان انسان‌ها مرتبط است و باید از جان عزیز هر شخص صیانت شود و در راستای بهبود سلامتی افراد جامعه کوششی عظیم شکل بگیرد. این رشته‌قوانین طرح‌شده توسط گوگل همین هدف را دنبال می‌کند. یعنی افزایش آگاهی درست مردم از خدمات بهداشتی و درمانی و کاهش هزینه‌های آن‌ها با ارتباط درستی که با افراد متخصص برقرار می‌کنند.

ما در این مقاله به شش مورد از الزامات یک وب‌سایت پزشکی اشاره می‌کنیم که نبودشان در وب‌سایت جای خالی بزرگی ایجاد می‌کند.

طراحی وبسایت پزشکی

۶ مورد از الزامات وب‌سایت پزشکی

  • صفحهٔ تماس با ما

یک وب‌سایت پزشکی خوب شامل صفحه‌ای در دسترس برای مخاطبان است که بتوانند اطلاعات پزشک را ببینند و با او ارتباط بگیرند. این کانال‌های ارتباطی شامل شمارهٔ تماس مطب، آدرس، صفحات مجازی پزشک و ایمیل اوست.

  • صفحهٔ دربارهٔ ما

یکی از مهم‌ترین بخش‌های یک وب‌سایت پزشکی اصولی داشتن یک صفحهٔ کامل دربارهٔ پزشک و اطلاعات ضروری او برای قضاوت توسط مخاطب است. مانند تحصیلات او، افتخارات و جوایزی که کسب کرده است و سابقهٔ کاری اوست.

  • مشاوره و نوبت‌دهی آنلاین

دیگر الزاماتی که این روزها در هر وب‌سایت پزشکی‌ای نقش به‌سزایی را ایفا می‌کند رزرو و نوبت‌دهی آنلاین است. این امکان در کنار حسن‌های فراوانی که دارد از جمله جلوگیری از شلوغی مطب، پرستیژ پزشک و سامان‌دهی اساسی به مراجعین، باعث می‌شود وب‌سایت شما یک پکیج کامل برای معرفی و استفاده از خدمات شما باشد. همچنین بسیاری از مراجعین سؤالاتی از شما دارند و قادر به حضور در مطب شما نیستند. می‌توانید با قسمت مشاورهٔ آنلاین نیازهای مشاورهٔ آنلاین آن‌ها را برطرف و در پیوستن آن‌ها به عنوان مراجع جدید به خودتان کمک کنید. 

  • محتوای بکر و مناسب با احوالات مراجعانتان

محتوا همان بخشی است که مخاطب شما را تبدیل می‌کند به مراجع. باید با زبانی با آن‌ها صحبت کنید که در کنار علاقه‌مندی برای استفاده از خدمات شما، حس اعتماد و آرامش در آن‌ها پدید بیاید و این حس به رفتار صحیح دوطرفه بین شما و مراجع کمک شایانی می‌کند

  • ظاهر وب‌سایت پزشکی باید در کنار سهولت در استفاده، شیک و در شأن پزشک باشد.

وب‌سایت شما حکم مطب شما را دارد. مشخص است که ظاهر آراسته و زیبای آن به ایجاد فضای مثبت کمک می‌کند. وب‌سایت شما با ظاهری که دارد می‌تواند به راحتی مراجع جدید را به سوی شما هدایت کند و با تجربهٔ کاربری آسانی که دارد مراجعان پیشینتان را نگاه‌داری و مراقبت کند. 

  • نظرات مراجعان پیشین و تجربهٔ آن‌ها بعد از استفاده از خدمات شما باید در سایت وجود داشته باشد

اکثر مردم برای انتخاب هر چیزی به نظرات دیگران توجه می‌کنند. خواندن نظرات مثبت می‌توان اعتماد بسیاری را به وجود آورد. این حس اطمینانی که مراجع از یک مراجع دیگر دریافت می‌کند بسیار ارزشمند و مفید است. زیرا هم‌ذات‌پنداری بیشتری با او دارد و حرف و تجربهٔ او برایش باورپذیر‌تر است.

در نهایت

اساسا وب‌سایت پزشکی مقوله‌ای متفاوت است. همچنین طراحی وب‌سایت پزشکی نیازمند دانش تخصصی در هر دو حوزه یعنی طراحی وب‌سایت و پزشکی است. به‌خاطر حساسیت‌های بالای موضوع باید وب‌سایت پزشکی بدون کم‌وکاست ساخته و توسعه داده شود. بهتر است برای داشتن یک وب‌سایت پزشکی اصولی با ویژگی‌هایی که ذکرش رفت به سراغ یک تیم تخصصی بروید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن نتیجهٔ مطلوب خود را به‌دست آورید. مدیـــکال استراتـــژیست با سال‌ها تجربه و دانش در حوزهٔ پزشکی، به تنها انتخاب پزشکان سراسر ایران تبدیل شده است. برای داشتن یک وب‌سایت پزشکی اصولی، دربارهٔ طراحی وب‌سایت پزشکی بیشتر بخوانید.

این مقاله ترجمه‌ای است از Intrepy

COMMENTS
ثبت دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ثبت لوکیشن مطب و کلینیک در گوگل مپ بسیار به حرفهٔ پزشکی یاری می‌رساند. در دیجیتال مارکتینگ پزشکی ثبت لوکیشن می‌تواند به کمک سئو بیاید تا شما و مطب‌تان را همواره در برابر مخاطبان و مراجعان احتمالی قرار دهد. سرچ در گوگل مدتی است که بر اساس مکان اتفاق می‌افتد
 در جهانی که روزافزون با سرعت پیش می‌رود، خواب خوب و مناسب برای بسیاری از مردم یک آرزو شده است. بی‌خوابی یا اینسومنیا، یک اختلال شایع در خواب، میلیون‌ها نفر را در سراسر جهان مبتلا می‌کند و بر سلامتی فیزیکی، روانی و کیفیت زندگی آنها تأثیر می‌گذارد. در این راهنمای جامع، به بررسی چالش‌ها و راه‌حل‌های مختلف اینسومنیا می‌پردازیم، از علل و علائم تا درمان‌ها و اقدامات پیشگیری.
تصور کنید همین حالا دچار دندان درد شدیدی شده‌اید و به پزشک نیاز دارید. در اولین مرحله چه می‌کنید؟ بله، احتمالا به سراغ گوگل می‌روید تا بهترین پزشک این حوزه را پیدا کنید. شاید هم با دوستان خود تماس بگیرید و بخواهید یک پزشک متخصص را به شما معرفی کنند.

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

مریم ثانی کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال

نگار شیخان

نگار شیخان
شیدا عیدانی

شیدا عیدانی

سارا نصیری

سارا نصیری

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

سارا نصیری کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال