Skip links
MEDICAL ACADEMY

مزایای اصلی برندینگ پزشکی

فرید صیدانلو

Vector

۲۱ فروردین ۱۴۰۳

به اشتراک بگذارید
فهرست مطالب

برندینگ پزشکی یا به بیان صحیح‌ترین برندسازی شخصی برای پزشکان مجموعه استراتژی‌هایی است برای رشد برند شخصی پزشکان و فعالیت اثرگذار و ثمربخش آنان در حرفهٔ پزشکی. در حرفهٔ پزشکی با رقابت بالا و شدیدی که دارد ساختن یک برند شخصی یکی از اولین اقدامات یک پزشک موفق است. personal branding for doctors که در ایران به اختصار برندینگ پزشکی گفته می‌شود یک سری اقدامات کارگشا و اثربخش است که بنا بر شرایط و مناسبات پزشک برنامه ریزی می‌شود تا پزشک و یا مطب را به بهترین شکل عرضه کند و موجب حسن شهرت آن شود.

برندینگ پزشکی چه فایده‌ای دارد؟

همان‌طور که گفته با رقابت شدید عرصهٔ پزشکی، ماندن در بین بهترین‌ها به استراتژی نیاز دارد. باید قدم به قدم آمادهٔ شرایط شد تا بتوان با این حجم رشد روزافزون تکنولوژی و پزشکان متخصص و حرفه‌ای سری بین سرها داشت. این استراتژی‌ها باید توسط یک متخصص تبیین و برنامه‌ریزی شود. متخصصی که بعد از نیازسنجی دقیق از پزشک و شنیدن خواسته‌های او، برنامه‌ای دقیق پایه‌گذاری کند تا پزشک به آن شهرت و برند محبوب خود دست پیدا کند.

نیاز به مشاوره دربارهٔ برندینگ پزشکی دارید؟ با ما تماس بگیرید

برای برندینگ پزشکی به چه چیزهایی نیاز دارید؟

اول از همه شناخت مهم است. این‌که می‌گوییم باید برای برندسازی پزشکی همراهی مطمئن انتخاب کنید به این جهت است که آنالیز تخصصی شما و رقبا در حوزهٔ دشوار پزشکی کار ساده‌ای نیست. باید با علم انجام شود تا آن نتیجهٔ مطلوب حاصل شود. در ادامه چند مورد از ابزار‌های برندسازی برای پزشکان را می‌خوانیم.

  • آنالیز شخص پزشک : باید نقاط ضعف و قدرت خود را آگاهانه و بدون تعارف بشناسید. با این شناخت می‌توانید نقاط ضعف را از بین ببرید و نقاط قوت را تقویت سازید.
  • داشتن سایت پزشکی : اولین قدم داشتن یک وب سایت پزشکی منحصر به فرد است. امروزه نداشتن سایت پزشکی برای پزشکان نقطهٔ ضعف محسوب می‌شود. اولین چیزی که مراجعان با شنیدن نام شما دنبال آن می‌گردند سایت شما است. پس در قدم اول روی داشتن سایت پزشکی تمرکز کنید
  • شبکه‌های اجتماعی پر قدرت : قدرت شبکه‌های اجتماعی را دست‌کم نگیرید. امروزه بخش مهمی از افراد جامعه وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. برای مثال یک اینستاگرام پزشکی اصولی می‌تواند شبانه‌‌روز برای شما تبلیغات کند حتی زمان‌‌هایی که شما مشغول کارهای دیگری هستید و یا حتی خواب هستید! اینستاگرام پزشکی تنها یکی از موارد قدرتمند شبکه‌های اجتماعی است که داشتن و مدیریت صحیح آن باعث رشد برندینگ پزشکی شما و حسن اعتبار و شهرت شما می‌شود.
  • تبلیغات پزشکی : تبلیغات پزشکی هم در بستر آنلاین و هم در بستر آفلاین مهم است. باید برای آن برنامهٔ دقیقی داشته باشید. برای مثال داشتن گوگل بیزنس برای پزشکان بسیار مناسب است. به راحتی پزشکان را در معرض دید مراجعان نزدیک و یا حتی تمامی مراجعان احتمالی قرار می‌دهد. می‌توانید از نظرت مخاطبان خود نیز آگاه شوید و امتیازی که در گوگل بیزنس به دست می‌آورید به رشد برند شخصی شما کمک کند

همچنین بخوانید : بازاریابی پزشکی و رمز و راز آن

  • برگزاری رویداد و همایش : برگزاری رویداد و همایش و یا سمینار پزشکی همواره باعث درخشش شخص پزشک در میان دیگر همکارانش می‌شود. داشتن یک رویداد پزشکی مناسب باعث رشد برند شخصی پزشک خواهد شد
  • ارائه خدمات و پیگیری مراجع : در قدم اول هدف باید همیشه ارائه خدمات در سطح کیف عالی باشد. در کنار این ارائهٔ درست باید مراقب بود که پس از خروج مراجع کار با او تمام نشده است. اتفاقا باید تازه شروع سفر بیمار باشد و پزشک باید برای ارتباط مستمر با مراجعانش برنامهٔ مدونی داشته باشد.

برندینگ پزشکی

پزشکان بعد از برندینگ پزشکی چه چیزی به دست می‌آورند؟

  1. اعتبار
  2. شهرت
  3. ورودی مراجع بالا
  4. درآمد قابل قبول
  5. رشد حرفه‌ای
  6. رضایت مراجعه‌کننده

به طور کلی پرسونال برندینگ نفع زیادی برای پزشکان دارد که در مسیر دست‌یابی به اهداف به مرور با آن روبه‌رو می‌شوند و متوجه این نکته می‌شوند که برندینگ پزشکی ارزش زمان و هزینه‌ای که برای آن صرف می‌شود را دارد.

مراحل برندسازی پزشکان

در ابتدا باید با توجه به سناریویی که متخصص برندسازی پزشکی برای شما با توجه به الزامات می‌چیند عمل کرد. اما در این‌جا می‌خواهیم به صورت روتین برندینگ پزشکی بپردازیم. تک تک این عوامل می‌توانند بسته به نوع کاری شما و یا هزینه‌ای که می‌خواهید انجام دهید متفاوت باشد.

  • هدف‌های کوتاه‌مدت – هدف‌های بلندمدت
  • آن چیزی را بیابید که شما را از دیگران جدا می‌کند
  • چیدن استراتژی با توجه به منابع موجود
  • برطرف کردن نقاط ضعف
  • پررنگ کردن نقاط قوت

برندینگ پزشکی

برندسازی پزشکی یعنی مدیریت زمان و هزینه

باید در ابتدا بدانید برندسازی پزشکی زمان‌بر است. اصولا هیچ چیز با ارزشی سریع به دست نمی‌آید. اما برندینگ پزشکی ازش زمانی که برایش صرف می‌شود را دارد. در برندسازی آن چیزی که بسیار حائز اهمیت است استفاده مناسب از منابعی است که در اختیار است. منابعی مانند زمان و سرمایهٔ مادی که قرار است برای پرسونال برندینگ پزشک خرج شود. باید با یک تناسب قابل پذیرش حرکت کرد و در نهایت به آن‌چه باید رسید. پزشکان برای ماندن در رقابت بین همکارانشان نیازمند دریافت خدمات برندینگ پزشکی هستند. در مقاله‌های قبل بارها گفته‌ایم که فعالیت دیجیتال و همگام با روز دنیا به نیازی تبدیل شده است که قابل چشم‌پوشی نیست.

امروزه اکثر پزشکانی که وب سایت‌های پزشکی مناسبی دارند از اهمیت سئو پزشکی آگاهند. این به روز بودن در تمامی کسب‌وکارها واجب است اما در حوزهٔ پر ترافیک پزشکی واجب‌تر. از طرفی به دلیل تخصصی بودن این حوزه، همانطور که نمی‌توانید طراحی سایت خود را به هر کسی بسپارید، برندینگ پزشکی خود را هم نمی‌شود به هر کسی سپرد.

در این حوزه نیز متخصصانی هستند که به صورت تخصصی کار برندسازی پزشکان را انجام می‌دهند. می‌توانید به تجربه و دانش آن‌ها اعتماد کنید و اجازه دهید شما را در مسیر درست حرفهٔ‌تان قرار دهند. متخصصان برندسازی و مشاوران ما هستند تا پاسخ‌گوی نیازهای شما و سوالات احتمالی‌تان دربارهٔ برندینگ پزشکی باشند. شما می‌توانید با تماس با ما سوالات خود را مطرح نمایید و در صورت نیاز خدمات مناسب خود را به راحتی دریافت کنید.

نکات تکمیلی برندینگ پزشکی

  1. روش‌های سنتی تبلیغات مانند تبلیغات دهان به دهان همچنان جواب می‌دهند. از آن غافل نشوید
  2. فعالیت‌های دیجیتال خود را روزمره آپدیت نگه‌دارید. بهینه‌سازی سایت پزشکی خود را جدی بگیرید. رقابت امروز را موتورهای جست‌وجو تعیین می‌کنند. باید در آن بدرخشید
  3. سرعت حرف اول را می‌زند. از سرعت فعالیت‌ها و سرعت سایت خود مطمئن شوید
  4. مخاطبان امروزه با موبایل راحت‌تر هستند. مطمئن باشید فعالیت‌‌های برندسازی شما مانند وبسایت پزشکی در موبایل هم نمای خوب و قابل قبولی داشته باشد.

مدیـــکال استراتـــژیست تنها آژانس مدیکال مارکتینگ در ایران پاسخ‌گوی کلیه خدمات دیجیتال مارکتینگ پزشکی برای پزشکان است.

COMMENTS
ثبت دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تصور کنید همین حالا دچار دندان درد شدیدی شده‌اید و به پزشک نیاز دارید. در اولین مرحله چه می‌کنید؟ بله، احتمالا به سراغ گوگل می‌روید تا بهترین پزشک این حوزه را پیدا کنید. شاید هم با دوستان خود تماس بگیرید و بخواهید یک پزشک متخصص را به شما معرفی کنند.
5 ویژگی سایت پزشکان که سایت هر پزشکی باید و حتما آن‌ها را داشته باشد را با هم می‌خوانیم. طراحی سایت پزشکی کاری تخصصی است و باید به دست متخصصان این حوزه انجام شود. امروزه وب سایت پزشکی پل بسیار مفیدی برای جذب مراجعان جدید و ایجاد وفاداری در مراجعان پیشین است.
ثبت لوکیشن مطب و کلینیک در گوگل مپ  بسیار به حرفهٔ پزشکی یاری می‌رساند. در دیجیتال مارکتینگ پزشکی ثبت لوکیشن می‌تواند به کمک سئو بیاید تا شما و مطب‌تان را همواره در برابر مخاطبان و مراجعان احتمالی قرار دهد. سرچ در گوگل مدتی است که بر اساس مکان اتفاق می‌افتد

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

مریم ثانی کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال

نگار شیخان

نگار شیخان
شیدا عیدانی

شیدا عیدانی

سارا نصیری

سارا نصیری

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

سارا نصیری کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال