Skip links

MEDICAL TIMES

25 آمار دربارهٔ بازاریابی برای پزشکان و نکاتی که هر پزشک باید بداند

خانه / همه / 25 آمار دربارهٔ بازاریابی برای پزشکان و نکاتی که هر پزشک باید بداند

فرید صیدانلو

۲۱ فروردین ۱۴۰۳

Vector
فهرست مطالب

چرا بازاریابی برای پزشکی؟ آپدیت ۱۴۰۲

مهم نیست چه تخصصی دارید. هر پزشکی با هر تخصصی باید بداند که در سال‌های گذشته، نزدیک به هفتاد درصد از انسان‌ها در سراسر جهان به اینترنت و فعالیت‌های مجازی پیوسته‌اند. این به این معناست که پزشکان باید بیش از هر زمان دیگری فضای مجازی را جدی بگیرند و روی بازاریابی برای پزشکان سرمایه‌گذاری کنند. اگر آمار دیگری غیر از آمارهای ما دارید، خوش‌حال می‌شویم با ما تماس بگیرید و اطلاع بدهید. این لیست به‌روز خواهد شد تا در بهترین حالت در اختیار شما قرار بگیرد.

بازاریابی پزشکی

۲۵ آمار دربارهٔ بازاریابی برای پزشکان + منبع

  1. اینفوگرافی سه برابر دیگر انواع تولید محتوا توجه مخاطب را جلب می‌کند. (مدیوم)
  2. ۴۷ درصد از کاربران اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد پزشکان یا سایر متخصصان سلامت هستند. این به آن معناست که در بازاریابی پزشکی جایگاه سئو پزشکی بسیار مهم و حیاتی است. سئو پزشکی می‌تواند شما را به بهترین شکل ممکن با مخاطبتان مواجه و او را مجاب به استفاده از خدمات تخصصی شما کند.
  3. ۷۸٪ افرادی که از موبایل برای جست‌وجو کردن خدمات پزشکی استفاده می‌کنند، در نهایت آن خدمت را دریافت و انجام می‌دهند (نیل پاتل)
  4. شبکه‌های مجازی فقط برای جوانان نیست. استفاده‌کنندگان از این فضا در گروه‌های سنی متفاوتی هستند که به این شرح است: از جوانان ۹۰ درصد؛ میان‌سالان ۸۲ درصد؛ کهن‌سالان ۴۰ درصد (PEW)
  5. مخاطبان با خواندن ۶ نظر دربارهٔ کسب‌وکار و تخصص شما، تا ۶۸ درصد دربارهٔ حرفهٔ شما قضاوت می‌کنند. یعنی این‌که نظر مخاطبان و مراجعان شما و میزان رضایت آن‌ها در بازاریابی پزشکی بسیار مهم است. (RevLocal)
  6. از کل کاربران اینترنت ۶۶ درصد به دنبال مسائل بهداشتی و درمانی هستند و این مسائل و نیازهایشان را با کمک اینترنت برطرف می‌سازند (منبع)
  7. سه نتیجهٔ اول گوگل بیش از ۵۰ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهند. به معنای جدی گرفتن سئو پزشکی در بازاریابی پزشکی است. (منبع)
  8. ۵۵ درصد بزرگسالان عضو بیش از یک پلتفرم شبکه‌های اجتماعی هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. یعنی پزشکان به جز وب‌سایت پزشکی، باید شبکه‌های اجتماعی را نیز مدنظر قرار دهند (PEW)
  9. ۷۳ درصد افرادی که تبلیغات آنلاین را از دوستان یا آشنایان دریافت می‌کنند به سراغ آن می‌روند. پس جلب رضایت مراجعان به مثابهٔ تبلیغاتی غیرمستقیم و بی‌هزینه برای پزشکان است.(Jurnalism)
  10. ۸۱ درصد بزرگسالان از تلفن همراه استفاده می‌کنند. دربارهٔ اهمیت وب‌سایت پزشکی و اهمیت نسخهٔ موبایل آن صحبت کرده‌ایم. این بدان معنی است که بهتر است فعالیت‌های بازاریابی پزشکی شما روی موبایل نیز نتیجهٔ خوبی داشته باشد تا این حجم از مراجع بالقوه را از دست ندهید. (PEW)
  11. فیس بوک (۶۸%) همچنان پرکاربردترین پلتفرم شبکه‌های اجتماعی است و پس از آن اینستاگرام (۲۸%)، شماره ۳ پینترست (۲۶%)، لینکدین شماره ۴ (۲۵%) و توئیتر شماره ۵ (۲۱%) قرار دارند. (این آمار در کشور ما اندکی متفاوت است)

    بازاریابی پزشکی چیست؟

  12.  ۸۰ درصد وب‌سایت‌های برتر الکسا (رتبه‌بندی برترین وب‌سایت‌ها) نسخه‌های موبایل خوبی داشتند. پس باید بدانیم در طراحی وب‌سایت پزشکی، نسخهٔ موبایل اهمیت بسیاری دارد. (Mobiforge)
  13. موتورهای جست‌وجو ۳۰۰ درصد بیشتر از شبکه‌های اجتماعی ترافیک وب‌سایت ایجاد می‌کند (Ironpaper)
  14. ۴۸ درصد از مردم تحقیقات خود را در موبایل با استفاده از موتورهای جستجو مانند گوگل شروع می‌کنند. (Smart Insights)
  15. تا سال ۲۰۱۹، ویدیوها ۸۵ درصد از ترافیک اینترنت در ایالات متحده را تشکیل خواهند داد. (Cisco)
  16. عموم کاربران در ساعات خاصی از روز از اینترنت استفاده می‌کنند. (Smart Insights) این نکته در بازاریابی پزشکی به ما می‌گویند که باید فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی ساختارمند و هدفمند کنیم و در ساعت‌های خاصی از روز تولید محتوا و انتشار آن را انجام دهیم. یک استراتژی خوب بازاریابی پزشکی یا Medical Marketing بسته به همین ریزه‌کاری‌ها و جزئیات است

    مدیکال مارکتینگ

  17.  میانگین کلمات یک بلاگ‌پست رتبهٔ یک گوگل، تقریبا ۱۸۹۰ کلمه است. این تعداد بسته به الگوریتم‌های گوگل مدام تغییر می‌کند. (RED WebDesign)
  18. ۹۲ درصد از کاربران اینترنت هنگام جست‌وجوی یک کسب و کار و حرفه، نظرات آنلاین را می‌خوانند و از آنها استفاده می‌کنند. (RevLocal)
  19. پست‌های ویدیویی، ۱۳۵ درصد بیشتر از دیگر انواع پست‌ها در فیس‌بوک و اینستاگرام توجه جلب می‌کنند (Social Media Today)
  20. در سال آینده بیش از سه میلیارد کاربر در فضای مجازی حضور خواهند داشت. (Statista)

در بازاریابی برای پزشکی گوگل مهم‌ترین دوست و یاور ماست

گوگل بیش از ۶۸ درصد از جست‌وجوهای اینترنتی را در اختیار دارد. این آمار نشان‌دهندهٔ اهمیت بالای این موتور جست‌وجو برای ما است. بازاریابی پزشکی استراتژی‌هایی است که قرار است به شما کمک بکند تا بهتر و بیشتر دیده شوید. روزانه بسیاری از مراجعان احتمالی شما مشغول جست‌وجوی سؤالات و یا بیماری‌های خود هستند که حضور پررنگ شما در گوگل می‌تواند یاری دهندهٔ آن‌ها باشد و از سمت دیگر آن‌ها را به سمت شما و استفاده از خدمات شما سوق بدهد.

بازاریابی پزشکی

جمع بندی بازاریابی برای پزشکی

دانستن این آمار و ارقام بسیار به نوع استراتژی چیده شده توسط شما کمک خواهد کرد و مسیر استراتژی بازاریابی پزشکی شما را در جهتی هدایت می‌کند که بیشترین نتیجه را برای شما پدید آورد. بازاریابی پزشکی یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و یک پروسه طولانی و زمان‌بر است که نیاز به صبر و پشتکار بالایی دارد. اما بعد از صرف این هزینه متوجه خواهید که بسیار بسیار ارزش آن را دارد. برای داشتن یک استراتژی بهینه و کارگشا، شما به تیمی مجرب نیاز خواهید داشت که تمام پروسه‌های بازاریابی پزشکی را یکی بعد از دیگری پشت سر گذاشته و صرف به‌دست آمده نتیجه آن را رها نکرده و از نتیجه و جایگاه شما حفظ و حراست کنند.

مدیـــکال استراتـــژیست با سال‌ها سابقهٔ همکاری با پزشکان و متخصصان به خوبی با این راه پرپیچ‌وخم آشنا است و می‌تواند شما را در این مسیر همراهی و هدایت کند. با ما در تماس باشید. مدیـــکال استراتـــژیست، تنها آژانس مدیکال مارکتینگ در ایران.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تصور کنید همین حالا دچار دندان درد شدیدی شده‌اید و به پزشک نیاز دارید. در اولین مرحله چه می‌کنید؟ بله، احتمالا به سراغ گوگل می‌روید تا بهترین پزشک این حوزه را پیدا کنید. شاید هم با دوستان خود تماس بگیرید و بخواهید یک پزشک متخصص را به شما معرفی کنند.
5 ویژگی سایت پزشکان که سایت هر پزشکی باید و حتما آن‌ها را داشته باشد را با هم می‌خوانیم. طراحی سایت پزشکی کاری تخصصی است و باید به دست متخصصان این حوزه انجام شود. امروزه وب سایت پزشکی پل بسیار مفیدی برای جذب مراجعان جدید و ایجاد وفاداری در مراجعان پیشین است.
ثبت لوکیشن مطب و کلینیک در گوگل مپ  بسیار به حرفهٔ پزشکی یاری می‌رساند. در دیجیتال مارکتینگ پزشکی ثبت لوکیشن می‌تواند به کمک سئو بیاید تا شما و مطب‌تان را همواره در برابر مخاطبان و مراجعان احتمالی قرار دهد. سرچ در گوگل مدتی است که بر اساس مکان اتفاق می‌افتد

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

مریم ثانی کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال

نگار شیخان

نگار شیخان
شیدا عیدانی

شیدا عیدانی

سارا نصیری

سارا نصیری

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

سارا نصیری کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال