Skip links
MEDICAL ACADEMY

بهترین نکات تبلیغات پزشکی با کمک شبکه‌های اجتماعی

فرید صیدانلو

Vector

۲۱ فروردین ۱۴۰۳

خانه / همه / بهترین نکات تبلیغات پزشکی با کمک شبکه‌های اجتماعی
به اشتراک بگذارید
فهرست مطالب

تبلیغات پزشکی مراحل متفاوتی دارد. در این مقاله به این نکته اشاره خواهیم کرد که بسیاری از افراد روزمره از شبکه‌های اجتماعی برای بیان نظرات و دیدگاه‌های شخصی خود استفاده می‌کنند. قشر زیادی از افراد هم هستند که در این شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیسبوک به دنبال خدمات پزشکی و بهداشتی هستند.

در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این بدان معناست که پزشکان باید این فضا را جدی بگیرند زیرا می‌تواند منجر به افزایش مراجع شود. هنگامی که بخش زیادی از افراد جامعه، نیازهای اساسی‌شان را در این فضاها برطرف می‌کنند، چرا باید پزشکان مراجعان باالقوهٔ خود را از دست بدهند.

 شبکه‌های اجتماعی پزشکی موقعیت خوبی است که پزشکان می‌توانند از آن به جهت تبلیغات پزشکی خود بهره‌گیرند.

شبکه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند راه خوبی برای تعامل دوطرفهٔ پزشک و درمانجو باشد و ارتباط این دو را به بهترین شکل خود حفظ نماید. این ارتباط ثمرهٔ مثبت فعالیت تبلیغات پزشکی است.

بازاریابی پزشکی

۱- پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی مفید است

هدف اصلی شبکه‌های اجتماعی، جلب توجه مخاطب است

پست! پست! پست گذاشتن منظم یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای علاقه‌مند کردن مراجعان به حرفهٔ تخصصی شماست. باید خاطرتان باشد که برای ورود به تبلیغات پزشکی پلتفرم‌های گسترده و متفاوتی وجود دارند که بسته به حرفه و تخصص شما، الویت‌بندی می‌شوند. پس ابتدا باید دانست که کدام پلترفرم برای شما مناسب است.

چه نکاتی را می‌شود تحت تبلیغات پزشکی در شبکه‌های اجتماعی پزشکی به اشتراک گذاشت؟

  1. ارائه خدمات و امکانات
  2. ساعت کاری و الزامات حرفه‌ای
  3. معرفی پزشکان جدید یا همکاران
  4. ادای دین به کادر درمان و پیشکسوتان علم پزشکی
  5. نحوهٔ فعالیت شما
  6. دستاوردها، افتخارات و جوایزی که کسب کردید
  7. تغییر محل مطب یا تغییر دکوراسیون
  8. اشتراک گذاری تجربهٔ مراجعان

به طور متوسط مردم برای هر پستی در شبکه‌های اجتماعی ۱.۷ ثانیه زمان می‌گذارند. این یعنی در بمباران اطلاعاتی، مخاطب با حجم زیادی از داده روبه‌رو است و طبیعتا صرفا برای چیزی وقت صرف می‌کند که برایش جذاب باشد. تبلیغات پزشکی مجموعه راه‌های است که همین جذابیت‌ها را به وجود بیاورد.

بازاریابی ویدیویی یکی از بهترین و موثرترین راه‌ها برای رشد بازارایابی پزشکی است.

۲- ترفندهایی برای تبلیغات پزشکی در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی بخش زیادی از زمان مخاطب را به خودش اختصاص داده است

  • تعداد دنبال‌کننده اهمیت ندارد. کیفیت آن‌ها مهم است

مهم‌ترین هدف پزشک در شبکه‌های اجتماعی باید تعامل با درمانجو باشد. تعداد فالوور مسئلهٔ حائز اهمیتی نیست. فرض کنید صدهاهزار دنبال‌کننده دارید. همهٔ آن‌ها در خارج حوزهٔ فعالیت شما، مثلا طرفداران خودرو. خب؟ چه نفعی برای پزشک وجود دارد وقتی مخاطبانش به مراجعان تبدیل نشوند. پس تمرکز باید بر روی کمیت و نزدیکی مخاطبان به حوزهٔ تخصص شما باشد تا استراتژی‌های تبلیغات پزشکی شما نتیجه‌بخش شود.

  • ویدیو برای موفقیت ضروری است

ویدیو باعث ایجاد احساس همدلی بین مراجع و پزشک می‌شود. ویدیوهای تبلیغات پزشکی می‌تواند مسیرهای طولانی را کوتاه کند و به نزدیک‌ترین و سهل‌ترین مسیر ممکن، شما را به موفقیت برساند

  • برنامه‌های انجام‌شدنی برای حرفهٔ خود داشته باشید

برای شروع، بهتر است چند موضوع که در تبلیغات پزشکی عمومی‌تر است و بیشتر دیده شده را بنویسید تا بدانید باید با جامعهٔ هدف خود چه‌طور و در چه جاهایی برخورد بهتر و نزدیک‌تر داشته باشید. پیشنهاد ما سه موضوع پرتکرار در شبکه‌های اجتماعی پزشکان است.

روش: مراجعان بسیار دنبال روش‌های درمان خود هستند

درمان: شما چه روشی را برای آن‌ها در نظر دارید

عقیده: چرا این روش به نظر شما مساعد است

  • تمرکز روی چند پلتفرم باعث بهبود عملکرد خواهد شد.

بستگی به نوع مراجعان خود باید تصمیم بگیرید در چه شبکه‌هایی فعال شوید. اگر متخصص زیبایی هستید، بهتر است با اینستاگرام پزشکی شروع کنید زیرا بصری‌تر است و امکان وجود نمونه‌کار در آن است و… به‌هرحال برای هر تخصصی در تبلیغات پزشکی فضایی وجود دارد که کارکرد مطلوبی پدید می‌آورد.

همچنین می‌توانید بخوانید: ۲۵ آمار دربارهٔ بازاریابی پزشکی

۳- مزایای تبلیغات پزشکی در شبکه‌های اجتماعی

  • ارتقای سطح آگاهی: عموم مردم به شبکه‌های اجتماعی وتبلیغات پزشکی نیاز دارند تا اطلاعات پایه‌ای خود را به‌روز نگه‌دارند و از کمپین‌های پزشکی مطلع شوند
  • برقراری ارتباط در زمان بحران: شبکه‌های اجتماعی بستر خوبی است تا در زمان‌های بحرانی و غیرمعمول، مراجعان بتوانند با پزشک محبوبشان ارتباط برقرار کنند و این حس آرامشی که به آن‌ها القا می‌شود باعث رشد حرفهٔ تخصصی شما خواهد شد
  • پاسخ به سؤالات متداول: گاها مراجعان سؤالاتی را دارند که ذهنشان را اشغال کرده و باعث آشوب آن‌ها می‌شود. می‌شود با پاسخ دادن به این سؤالات ساده، آرامش خاطری را برای مراجعان پدید آورد.
  • اشتراک‌گذاری محتوا: به دنبال‌کنندگان مطالب ارزشمند هدیه بدهید تا همواره مشتاق بمانند
  • با قواعد و قوانین سازمان بهداشت هماهنگ باشید: سختی کار در اینجاست که برای تولید محتوای تخصصی باید قواعد و قوانین سخت‌گیرانه بهداشت و درمان را رعایت کنید. ولی در کل رعایت این قوانین بسیار در شأن حرفه‌ای شما تاثیرگذار است
  • امنیت را رعایت کنید: به دلیل اطلاعات مراجعان، همواره مراقبت امنیت شبکه‌های خود باشید

در پایان

راه‌اندازی و شروع به کار کردن در شبکه‌های مجازی شاید زمان‌بر باشد ولیکن ارزش آن را دارد. باید همگام با جهان حرکت کرد تا از حرفهٔ روز پزشکی عقب نبود و بتوان مراجعان جدید را جلب و مراجعان قدیمی را مداوم حفظ کرد. این مقاله ترجمه‌ای است از Intrepy

COMMENTS
ثبت دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تصور کنید همین حالا دچار دندان درد شدیدی شده‌اید و به پزشک نیاز دارید. در اولین مرحله چه می‌کنید؟ بله، احتمالا به سراغ گوگل می‌روید تا بهترین پزشک این حوزه را پیدا کنید. شاید هم با دوستان خود تماس بگیرید و بخواهید یک پزشک متخصص را به شما معرفی کنند.
5 ویژگی سایت پزشکان که سایت هر پزشکی باید و حتما آن‌ها را داشته باشد را با هم می‌خوانیم. طراحی سایت پزشکی کاری تخصصی است و باید به دست متخصصان این حوزه انجام شود. امروزه وب سایت پزشکی پل بسیار مفیدی برای جذب مراجعان جدید و ایجاد وفاداری در مراجعان پیشین است.
ثبت لوکیشن مطب و کلینیک در گوگل مپ  بسیار به حرفهٔ پزشکی یاری می‌رساند. در دیجیتال مارکتینگ پزشکی ثبت لوکیشن می‌تواند به کمک سئو بیاید تا شما و مطب‌تان را همواره در برابر مخاطبان و مراجعان احتمالی قرار دهد. سرچ در گوگل مدتی است که بر اساس مکان اتفاق می‌افتد

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

مریم ثانی کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال

نگار شیخان

نگار شیخان
شیدا عیدانی

شیدا عیدانی

سارا نصیری

سارا نصیری

راه های ارتباط مستقیم

نگار شیخان مدیر توسعه خدمات

راه های ارتباط مستقیم

سارا نصیری کارشناس مشاوره خدمات

راه های ارتباط مستقیم

شیدا عیدانی مشاور خدمات دیجیتال